3. sep. 2013

Myggestik an mas

Så har jeg mødt mine klasse(r)!

Jeg startede ud med min beginner class far 8.30-11.30. Jeg prøvede at lære dem mit navn, men det var forgæves. Det kommer forhåbentligt med tiden, i takt med at jeg også lærer deres. Der er 2 i klassen der har engelske navne, og ellers skal jeg vidst selv give børnene et engelsk navn. Lærererne i beginner hedder Jessica og Titi, de er som jeg har forstået begge to nye, så det gør det også lidt mere vanskeligt at vide hvad man skal. Indenfor den første halve time var der et af børnene som kastede op, hvor det bagefter blev tørret op med en kost… så vi startede godt ud! Toilet-besøg foregår oftest i samlet flok, og når vi er i legerummet foregår det i en spand. Undervisningen er meget hurtig, i den forstand, at der hele tiden sker noget nyt, og børnene er meget opdragne, på en måde, hvor de selv tørrer og pudser deres næser, hvis de løber, og også selv får tørret og vasket deres munde efter de har spist. Jeg har heller ikke endnu oplevet at et barn har spildt ned af sig selv, og deres bord manérer er fantastiske i forhold til alderen (INGEN spiser med fingrene!)

Fra 11.30-15.00 har jeg fri, hvor jeg klokken 13 var til min første kinesiske undervisning. Som jeg har forstået, starter vi med at lære om kinesisk kultur, og har i samme ombæring i dag lært at lave te. Den te vi lavede i dag var kung fu te, hvor der var 18(!!!) "steps". 

Da jet skulle hen for at mode min baby class, viste det sig, at de også i dag havde fået fri tidligt. Til gengæld fik jeg hilst på begge lærerne, som hedder Ti og Titi (åbenbart meget populært navn…). Derfor havde vi også et møde med Michelle (kontaktperson for Kindergarten) klokken 16 i babyclass 7, hvor vi fik info om hvad børnene skal lære i løbet af året, og hvilke sange og lege vi kan bruge i undervisningen. Jeg havde tidligere på dagen vist hende, at jeg havde en ret voldsom reaktion på myggestikkene hernede, hvor jeg fik store røde plamager. Hun sagde på det tidspunkt, at det bare var myggestikkene og intet specielt, og til mødet havde hun så noget myggespray med, der var rigtig godt. Det viser også bare, hvor søde og betænksomme de er. 

Nu har jeg så selv været nede og få fat i den myggespray, og som i kan se ser den rimelig heftig ud. Udover det, så har jeg også opstøvet pepsi max (ikke at det var så svært), så nu kan jeg få min daglige dosis af dét.


Den ene pige med engelsk navn, Alia
(Det nervøse smil er kommando fra læren)
Aluras tvillingesøster, Alura
Te-smagning (skal drikkes over 3 gange!)
Te bordet
Den heftige myggespray og rod..
Cathay after dark

Ingen kommentarer:

Send en kommentar